Saruna ar Margaritu Aļabjevju-Vaišļu, SIA Paulig Coffee Latvia valdes locekle
Kas ir lielākais dzinulis pārmaiņu ieviešanai Jūsu uzņēmumā?
“Mūsu uzņēmuma pamatā ir ilgtspējīga domāšana un rīcība. Neskatoties uz uzņēmuma 140 gadus garo vēsturi, mūsu ceļš tikai sākas. Mēs ticam, ka darbinieku un procesu dažādība ir faktors, kas mums palīdzēs attīstīties un augt nākamos 140 gadus.”
Ja Jums būtu jāraksturo savs uzņēmums dažādības vadības kontekstā – kā Jūs to raksturotu?
“Atbildīga rīcība un uzņēmēja gars ir mūsu ilgtermiņa darbības stūrakmeņi. Paulig ir ģimenei piederošs uzņēmums un mūsu uzņēmumam ģimeniskās vērtības ir ļoti svarīgas. Katrs darbinieks ir daļa no ģimenes, ar vienlīdzīgām iespējām, neatkarīgi no dzimuma, vecuma, etniskās piederības un citiem faktoriem. Mēs augsti vērtējam ikviena darbinieka gūto pieredzi, talantus un ierosinājumus.”
Vai uzņēmuma iekšienē ir kaut kas mainījies pēc balvas saņemšanas? Vai esiet ieviesuši kādus uzlabojumus jau drīz pēc ekspertu ieteikumu saņemšanas?
“Pirmkārt, mēs esam ļoti priecīgi par iegūto balvu. Otrkārt, jau šobrīd mēs aktīvi darbojamies pie jautājuma, kas palīdzētu iesaistīt darbā jauniešus. Mēs vēlamies radīt piemēru sabiedrībai, ka ikviens var piedalīties sociālo jautājumu risināšanā.”
Kas bija noteicošais, kāpēc 2018. gadā nolēmāt veikt pašnovērtējumu savā uzņēmumā?
“Esam ļoti lepni, ka Paulig 2018. gadā bija vienīgais kafijas uzņēmums, kas saņēma augsto Sudraba kategorijas novērtējumu Latvijas Ilgtspējas indeksā. Šis sasniegums mūs mudināja pieteikties pašnovērtējumam “Dažādībā ir spēks”, lai gūtu papildus informāciju un ieteikumus, kas mums organizācijā ir jāuzlabo, lai veicinātu dažādības vadību ikdienas komunikācijā ar darbiniekiem un klientiem. Zinātkāre un radoša pieeja katrā solī ir mūsu nākotne.”
Kāpēc Jūs ieteiktu organizācijām, uzņēmumiem un valsts pārvaldes institūcijām pieteikties un veikt pašnovērtējumu?
“Mūsuprāt, Latvijā uzņēmumu vidū dažādība ir jauns koncepts, un to vadīt nav plaši izplatīta prakse. Līdz ar to, mēs iesakām uzņēmējiem piedalīties šajā pašnovērtējumā, lai attīstītu sevi, iepazītu savus darbiniekus, klientus un atvērtu sevi jaunām idejām.”